מנוחה ונחלה 33 רחובות

ד"ר דוד עטיה רופא שיניים ברחובות - סתימות שיניים, השתלות שיניים ממוחשבות, שתלים, שיקום הפה ועוד

מנוחה ונחלה 33 רחובות

המרכז להשתלות שיניים שיקום הפה ואסתטיקה דנטלית

זקוקים ליישור שיניים? אל תתביישו!

גיל ההתבגרות הוא הגיל המומלץ, אבל אף פעם לא מאוחר

גיל ההתבגרות הוא הגיל האידיאלי לעבור תהליך יישור שיניים וזאת משום שבתקופה זו הגוף נמצא בהתפתחות מואצת וכך גם השיניים. טיפול מוקדם בבעיות השיניים עשוי לחסוך לכם הרבה בעיות בגילאים מאוחרים, לכן רצוי להתחיל את הליך יישור השיניים בהקדם האפשרי. כמו כן, גיל ההתבגרות זהו הגיל בו מקובל לעבור את הליך יישור השיניים, דבר אשר מהווה תחושת השתייכות לקבוצה חברתית. עובדה זו מספקת סיבה נוספת לעבור את ההליך בגיל ההתבגרות.

בריאות ועוד

שיניים ישרות לא רק טובות עבור בריאותינו, אלא גם מגבירות בנוסף את הביטחון העצמי, מיטיבות עם המראה החיצוני והאסתטיקה וגורמות לנו לחייך ללא חשש. אסור לשכוח כי הזנחת השיניים וחוסר טיפול מוקדם עלולים לגרום לטיפולים העתידיים שלכם להיות קשים ומסורבלים יותר.

ללכת עם להרגיש בלי

בשנים האחרונות פותחו שיטות נוספות וטובות לבצע את הליך היישור ללא כל סממן חיצוני. חברת "אנוויזלין סטייל" הינה חברה המתמחה ביישור שיניים באמצעות הרכבת קשתיות יישור שקופות כמעט בלתי נראות, הניתנות להסרה שיש להחליפן כל שבועיים לקשתית הבאה בסדרה. כל קשתית בסדרה מותאמת ספציפית לצורת השיניים שלכם בלבד. הקשתיות השקופות מונעות את המראה המיושן והבלתי אסתטי של הגשר הסטנדרטי ויקנו לכם תחושת ביטחון גבוהה והערכה עצמית. כמו כן, היכולת להסיר את הקשתיות מעניקה נוחות מקסימילת ומשפרת את חווית האכילה. באמצעות שיטה זו תוכלו בנוסף להסיר את הקשתיות במקרים מיוחדים בהם תרצו ללכת בלעדיהן.

דלקת ומחלת חניכיים - כיצד נבחן את מצב החניכיים שלנו?

לאחר הארוחות נוצרת שכבת רובד של שיירי מזון וחיידקים על השיניים, בקרבת החניכיים. הרובד ואבנית המצטברים גורמים לדלקת חניכיים שבשלבים הראשונים מתבטאת בתופעות המוכרות לרובנו וכוללת נפיחות ואדמומיות של החניכיים ובדימום בעת צחצוח. דלקת חניכיים זו הנה נפוצה מאד. הטיפול בדלקת החניכיים קל יחסית ומתבצע בבית על ידי הקפדה יתרה על כל מרכיבי ההיגיינה של חלל הפה. לעומת דלקת החניכיים, קיים מצב מורכב יותר הנקרא מחלת חניכיים המוגדרת כמחלה של רקמות התמיכה של המשנן. מחלות החניכיים נחלקות לסוגים שונים שרק בחלקן קשורות להידרדרות של דלקת חניכיים. גורמים נוספים המוכרים הם השפעות תורשתיות, מחלות סיסטמיות המשפיעות גם על החניכיים, גורמים מקומיים ועוד.

את חלק מהסימפטומים של מחלת החניכיים ניתן לחוש לבד ולהלן מספר תופעות מוכרות שיכולות להופיע (לא דווקא כולן) ולאותת לכם על הצורך בבדיקת מצב החניכיים :
 1. חניכיים אדמומיות, נפוחות וכואבות במגע.
 2. נסיגה של חניכיים וחשיפת צווארי שורש השיניים.
 3. דימום חניכיים בעת צחצוח.
 4. ריח רע מן הפה.
 5. הפרשת מוגלה בין החניכיים והשיניים.
 6. ניידות שיניים.
 7. שינוי במצב הרווחים בין השיניים.

דרכים טבעיות לשמירה על בריאות הפה והשיניים

מעבר לבדיקה תקופתית אצל רופא השיניים וטיפול שיננית, ישנם דרכים טבעיות היכולות לעזור לכם לשמור על בריאות הפה והשיניים:
סחטו כ-1/4 לימון והוסיפו 2 כפות חומץ תפוחים. טבלו מברשת בתערובת, צחצחו ושטפו את הפה היטב. התערובת תוכל לסייע בהסרת כתמי יין, קפה או ניקוטין. שימו לב – חומציות עודפת עלולה לשחוק את זגוגית השן, ולכן אין לחזור על הפעולה יותר מפעם עד פעמיים בשבוע.
גרגור שמן זית / שמן קוקוס : מדובר בשמנים אנטיבקטריאלים, עשירים בנוגדי חימצון, שיכולים לסייע בניקוי, בחיטוי ובהסרה של כתמים קלים מרובד השן. גרגרו למשך מספר דקות, ושטפו היטב.

טיפול בגז צחוק

גז הצחוק הינו גז בלתי פעיל שיוצר השפעה מרכזית, המוגדרת כטשטוש קל מאד, על ידי מעבר דרך מערכת הנשימה למחזור הדם ובצורה הפוכה הוא מסולק מהגוף. בתהליך זה, הגז אינו עובר שינויים ואינו משאיר שאריות כלשהן בגוף.
במהלך הטיפול המטופל נשאר בהכרה מלאה, משתף פעולה עם הרופא/ה ונשמע להוראותיו. עם סיום הטיפול מקבל/ת המטופל/ת דרך מערכת הנייטרוס, חמצן נקי למשך 3-2 דקות ויכול/ה להמשיך בשגרה ללא חשש וללא תחושות מיוחדות.
השימוש בגז הצחוק נפוץ מאד ובייחוד עם ילדים, שבטיפול בהם הביא לשינוי משמעותי, כשהיתרון הגדול שלו נותנים מענה לבעיית החרדה הדנטלית ברמות בסיסיות. החרדה הדנטלית, המהווה את אחת הבעיות הקשות עמן מתמודד/ת רופא/ת השיניים מידי יום, גורמת להזנחה בטיפולי השיניים וסבל רב ובהמשך לנזק רב, מסובך ויקר יותר במצב שכבר אין ברירה. החרדה הדנטלית, טראומטית אף יותר מהכאב עצמו וכשחרדה זאת קיימת, הציפייה לכאב משמשת בעצמה בתהליך המגביר את הכאב, דבר המהווה מכשול אמיתי בטיפולי השיניים ובהווה ובעתיד המטופל. לרוב לאחר התנסות עם גז הצחוק, המטופלים נינוחים ורגועים יותר, יצאו מהטיפול בהרגשה טובה ונעימה יותר.

ד"ר דוד עטיה - רופא שיניים ברחובות 2018

התקשר עכשיו